Descripció

Senderisme | Ruta circular a l'Areny

La muntanya de l’Areny és un regal de la natura. Quan la visites tens la sensació de trobar-te en un lloc especial, únic. El roig i les formes fantasioses de la roca et transporten a un món llunyà.

La ruta que es proposa és circular i es comença al pàrquing de l'Ermita, tot seguint la senyalització marcada de color groc a les roques o arbres. Al primer encreuament de camins s'ha d'escollir si anar per la dreta (recte) o per l'esquerra. L'itinerari més comú és el de continuar per la dreta, direcció a la Cova Foradada i baixant després per les Escales del Diable, resseguint el cingle cap a l'Areny. En arribar al "clot o pla de l'Areny", en forma de circ, l'itinerari segueix direcció sud fins trobar un senderó, que porta a un altre encreuament de camins on es continua cap a l'esquerra, direcció a l'Ermita. Les vistes des del punt més alt són magnífiques amb el Santuari, el poble de Mont-roig i el mar de fons.

Cal tenir en compte que aquesta ruta no és adequada per a persones amb vertigen o por a les altures i tampoc per a famílies amb nens petits, degut a les pendents que es troben seguint el cingle cap a l'Areny. Però hi ha altres camins que permeten arribar a l'Areny, sense cap dificultat, això sí, començant la ruta al pàrquing de la Cova del Patou, al peu de l'Ermita.

Si vols conèixer més detalladament l'Areny, et recomanem que visitis els secrets naturals menys coneguts de Mont-roig i Miami.

Distància: 1,7 km

Durada: 30 m.

Desnivell: + 139 m.

Dificultat: fàcil / mitjana

Descarregar: Track ruta

Descarregar mapa senderisme

INFORMACIÓ IMPORTANT

Per motius de seguretat, s'ha prohibit l'accés al Camí dels Carlins i a altres accessos a la zona de l'Areny, per perill de despreniments d'una massa rocosa de la muntanya de l'Areny.

Es pot ampliar la informació llegint la notícia publicada al web de l'Ajuntament de Mont-roig, clicant aquí.

Des de Mont-roig Miami Turisme, lamentem les molèsties que us pugui ocasionar.