Descripció

Senderisme | Ruta 5 | Mare de Déu de la Roca, far dels mariners

Des de Mont‐roig del Camp, agafem el camí vell de l’Ermita, apropant-nos a la muntanya de l’Areny. Abans passarem per la Pedra dels Àngels, utilitzada per ensarronar els infants fent‐los‐hi creure que s’hi senten cantar els àngels.

Arribem a l’encreuament dels camí dels Carlins, direcció a Vilanova d’Escornalbou. Tenim dues opcions de ruta, ambdues fan cap a les Escales del Diable que permeten pujar al capdamunt de l’Areny, gaudint d’esplèndides vistes i de les formes capritxoses de la roca.

ermita sant ramon senderisme mont-roig miami ruta 5

L’ermita de la mare de Déu de la Roca i la de Sant Ramon estan situades sobre un promontori de roca roja de 292 metres d’altitud sobre el nivell del mar, la seva situació la fa un mirador excepcional de la Costa Daurada. És precisament aquesta muntanya roja la que dóna origen al nom del poble de Mont‐roig. L’ermita de Sant Ramon, un cub quadrat situat al capdamunt del cim i de blanques parets, destaca sobre la rojor de la roca i el blau del cel, servint encara avui dia per orientar els mariners i fer‐los arribar a bon port.

Seguint la relliscada del “rei moro”, baixarem pel preciós camí empedrat que fa uns retombs per retrobar el camí vell, fins a Mont‐roig.

Distància: 5 km / 7 km

Durada: 1 h 30 m. / 2 h

Desnivell: + 150 m / + 230 m

Dificultat: fàcil / mitjana

Descarregar: Track Ruta curta / Track Ruta llarga

Descarregar mapa

INFORMACIÓ IMPORTANT

Per motius de seguretat, s'ha prohibit l'accés al Camí dels Carlins i a altres accessos a la zona de l'Areny, per perill de despreniments d'una massa rocosa de la muntanya de l'Areny.

Es pot ampliar la informació llegint la notícia publicada al web de l'Ajuntament de Mont-roig, clicant aquí.

Des de Mont-roig Miami Turisme, lamentem les molèsties que us pugui ocasionar.